Jobb o segling

Igår var jag med Christian fram tills det var dags att börja jobba vid halv fyra, var jobbigt att behöva skiljas från varandra. Men vi skulle ju hinna ses redan klockan 22 efter att jag slutat igen :) Så jag sov hos honom, vi kollade på Morgan Pålsson, världsreporten. Riktigt rolig var den, haha. Trodde inte jag skulle tycka om skämten men jag lyckades garva en hel del!

Strax innan halv åtta i morse var dt dags för mig att hoppa in i duschen innan jobbet som började klockan nio. Det var riktigt tungt att gå upp då jag kanske inte somnade förrän runt 2tiden. Så inte många timmars sömn den natten inte, vilket nog syntes på mig när jag stod i kassan. Christian var ju lagom glad på mig som fick gå upp för att skjutsa mig, inte för att jag behövde tjata på honom...

Klockan 16.10 hade jag äntligen jobbat mina sju timmar o kunde byta om till mina vanliga kläder o traska ut till bussen :) Och jag möttes till min glädje av en värmande vind :) Så jag satt o pustade ut i väntan på bussen hem.

När jag kom hem åt jag middag o följde med papps, sofia o Albin ut med båten (askeladden). Det var trevligt, vi hissade segel o seglade ut en bit för att sedan åka motorbåt tillbaka. Papps testade att åka efter båten med en wakeboard liknande bräda. Han såg ut att trivas som fisken i vattnet, haha. När vi kom in i hamnen igen blev dt dags för en stor mjukglass, mums.

Nu sitter jag här lagom trött o ska snart ta en dusch o kanske somna till en film. Är super trött så blir nog tidigt tills sängs idag. I mon bär dt förhoppningsvis av till Byrum för sol o bad men bara om dt är kanon väder. Anna hakar antagligen också på :) Vi ses inte så ofta nu för tiden tyvärr så ska bli mys o ses imon :)

Ha det fint!

Christian Blomquist <3

Helgen över

Fredag: Min torsdags kväll spenderades ensam framför tv:n efter att jag jobbat 12.30-20.00. Vid midnatt kom Christian då dt kändes så ensamt o sova själv i hela huset. Sen på fredag segade vi hela dagen o vid halv tre var dt dags för mig att börja jobba min fjärde dag. Men klockan åtta slutade jag o blev upphämtad av Christian för att sedan bege oss hem till honom för att äta god mat tsm med hans föräldrar, bror + flickvän. Det var trevligt och inte så nervöst när man väl träffat dom.

Vi lyckades tillslut boka datum då vi skulle åka upp till Gbg och Sthlm. Det blev helgen vecka 30 och mån-ons vecka 31 i Sthlm :) Det blir nog en trevlig vecka och jag får en chans att lära känna hans bror o flickvän bättre :)

Det bjöds på: entrecote, ungnstekta potatishalvor, bearnaise sås och champinjonskivor. Därefter blev det kaffe, glass o jordgubbar så jag trivdes som fisken i vattnet helt enkellt :)

Lördag: Halv elva var det dags o gå upp, sist upp såklart. Klockan tolv blev dt fika med alla och även hans farmor o farfar. Vid ett bar dt av mot Öland igen då hela familjen Blomquist skulle upp till Borgholm o äta mat. Jag skulle också följt med men då jag har en hund att ta ansvar för så var jag tvungen att bege mig av hemmåt.

När jag väl var hemma så stack jag, sofia o Anna-karin upp till spåret för en joggingtur. Det var perfekt löp väder o jag kände mig mycket duktig efteråt :) Resten av dagen gick jag mest o väntade på att det skulle bli dags att bege sig upp till Borgholm för att gå på Strand :) Så halv nio tog jag bussen till träffpunkten för att byta till Borgholms bussen. Runt halv tio var vi äntligen framme i Borgholm. Vi diskuterade lite över vart vi skulle ta vägen men begav oss slutligen direkt till strand. Där var dt fullt ös med live musik o grejer. Medelåldern var dock 35+ men dt var kul ändå.

Halv elva slutade livebandet spela o dt blev dags att flytta in. Inomhus började folket rulla in och det kom folk i hyfsat ung ålder i alla fall. Dansgolvet började fyllas så vi förflyttade oss dit o öste järnet hela natten lång fram tills stängning klockan två. Det var skönt att få skjuts hem istället för att sitta på en trång buss.

Söndag: Idag vaknade jag upp utan huvudverk vilket var grymt skönt. Så jag slapp vara bakis idag. Det blev en dag med lite städning så dt inte ser ut som en svinstia när päronen kommer hem. Får se vart kvällen leder till, om dt blir att jag träffar Christian eller om jag bara ser film o allmänt segar. I mon börjar en vecka med jobb igen!

Hoppas ni har haft en bra helg :)

Sommarväder?

Vädret har inte varit dt bästa på senaste tiden, var är sommarvärmen? Igår när jag jobbade 9-15 kom världens åskdunder. Trodde hela Maxi skulle rubbas. Det var ganska obehagligt o man blev lite små nervös över att hela datasystemet skulle lägga av p.g.a åskan men vi klarade oss :) Vet att de i köket har haft problem med ström till alla maskiner...

Yesterday: När jag slutade igår vid tre kom Christian o hämtade mig :) Vi var riktigt duktiga, jag lagade mat (köttbullar o spagetti) o Christian tvättade bilen. Lite senare när vi smällt maten lite blev dt dags för kladdkaks bak :) Den blev väldigt lyckad! Så vi högg in på den varma o kladdiga kladdkakan samtidigt som vi försökte lösa sudoku! Vi åt färdigt lagom tills onsdagsfilmen skulle börja vid 9, ngn film på 6:An med Bruce Willis. Ganska bra film men inte en av hans bästa! Vid 23 var dt dags för mig att ta bussen hem, då var jag lagom trött!

Today: Nu sitter jag en snabbis vid datorn lite små tjurig. Anledningen: Mamma o pappa har precis åkt till Dalarna för att hälsa på mormor o morfar, kmr hem på söndag. Med andra ord ska jag o Sofia ta hand om hunden. Jag jobbar till 20 i morgon o skulle käka middag hos Blomquist efteråt med föräldrar o bror + tjej. Sofia är på Boholmarna o skulle också bli bjuden på middag med familjen. Anna-karin skulle ut på kvällen. Med andra ord ingen har egentligen möjlighet att ta hand om hunden. Så det blir jag som får åka hem o ta hand om hunden eftersom jag är den ända som kan ha tillgång till bil. Så jag är lagpm less. Får se hur jag löser detta!

Men jag får försöka att inte hänga upp mig på problemet, finns ju andra fina ljus glimtar i helgen :) På lördag blir det Strand med tjejerna t.ex och på dagen kanske eventuellt en liten utflykt med Anna-karin :) Så det kan nog säkert bli bra ändå även om man måste anpassa sig efter hunden hela helgen men det ska nog gå!

Nu ska jag snart jobba, 12.30-20.00, långt pass idag!

Sommar uppdatering

Jag är dålig på att uppdatera min blogg, jag vet!

Hittills har min sommar varit underbar :) Mysig midsommar helg, sol, bad, lyckad grillfest, umgåtts med pojkvännen, lite släktmiddag på Robertos, sol, bad, jobb, jobb, marknad...:)

Så hittills full av aktiviteter o mer lär dt bli! Uppkommande aktiviteter är: Kightsurfing, jobb, jobb, utgång på strand, jobb, jobb, fira Jonna 20år med utgång, jobb, träffa Christian så mycket dt går ♥, jobb, jobb, Stockholm med Christian, massa jobb, fira Anna 20år med fest i båtstugan, o en massa annat...:) Tyvärr lär dt bli en del jobb o svårt att planera in saker i sommar men dt ska nog bli bra ändå :)

Idag, eller i natt kan jag börja med så fick jag försöka hålla mig vaken till klockan 3 på mogonen för att en viss pojkvänn skulle bli hämtad vid träffpunkten o snäll som man är hållar jag mig vaken o får skjutsa hem två lagom onyktra små pojkar ;) slutade sedan med att jag fick låna min systers säng o sova i för att ngn bredde ut sig över heela sängen, tur att syster inte var hemma den natten!

När klockan blev tio vaknade tillslut både jag o Christian till liv o gissa om ngn var sliten. Det blev frukost o vid tolv tiden fick jag slänga ut pöjken för att jag skulle på Kightsurfing teori. Kan säga att det var tungt o säga hej då efter en så kort vistelse tillsammans, saknar dig!

Efter en stunds genomgång gick vi ner till vattnet med våtdräkten på o började känna på seglet. Okej vi körde utan bräda, tar ett tag innan man får pli bara på seglet. Men jag lyckades faktiskt få upp seglet o känna på dt ordentligt men var riktigt svårt o få kontroll, ser fram emot o testa imon igen :)

Halv fyra cyklade jag ner till busstationen för att träffa Anna :) Hon följde mig till ungdomsmottagningen där jag skulle skaffa p-piller, har nu äntligen kommit tillskott! Därefter blev dt marknad för hela slanten! Var mkt skit o en munk + en sur rem fick bli dt ända köpet! Sedan hoppade en varm Robin i vattnet för att svalka sig o jag o Anna somnade på muren. Vi bestämde oss tillslut för att gå skilda vägar o inte hitta på ngt ikväll trots att vi troligen inte kan ses på hela resten av veckan :/ Men båda var super trötta o sega så skulle nog mest hänga omkring. Så jag tog min cykel för att bege mig hemåt o Anna åkte med Robin tillbaka över bron. Så nu sitter jag här ensam framför datorn o saknar Christian. Kanske tar o somnar framför en film sen eller liknande :)

Ha det bra!

emeliepagels

En blogg om allt och ingenting