31maj

Uuuunderbara soooool!

Började med att kliva upp och hoppa in i duschen för att sen njuta av en god frukost ute i solen :) Vid tolv ringde min kära vän Jonna och vi bestämde oss för att köra på en lunch date klockan ett i stan så jag gjorde mig iordning och cyklade bort mot bussen :) Det var varmt! Lunchen blev på skafferiet där ingen av oss hade varit på mycket länge och vilken fullträff vi gjorde! Maten var super god. Jag körde på en parmasallad med parmaskinka, mozzarellaost, pesto o massa annat gott :) När tallrikarna nästan var skrapade bar det av på en promenad bort till vallgraven vid kalmarslott. Där slog vi oss ner på en filt och stekte i solen, synd att klaga ;)

16.20 var det roliga slut och jag tog bussen hem för att sedan cykla med papps ner till fiskebodarna och ta ett dopp i det blå. Det var riktigt skönt i vattnet och det blev mitt andra bad för i år :)

Sen blev det spagetti och köttfärssås, klassiker när mamma jobbar :D

Nu blir det slappa resten av kvällen, kanske avslutar med en film innan läggdags! Imorgon taggar vi inför galen fest på Vallen, kommer bli kaos! Anna tar även examen imon och jag är så glad för hennes skull att hon har klarat alla dessa tre åren med tuffa tentor och annat svårt :D Ska bli så kul att vara med och fira dig! ♥

Pusssssss

Foto session

30maj

Hej bloggish!

Helgen har varit riktigt bra :) Dock har jag väldigt mycket fritid så självklart blir det en del sega stunder med ;) En stor del har iallafall varit super och det tackar jag alla inblandade för! Utgången i lördags var en av dom roligaste på länge. Mycket händelserika stunder :D Hamnade i säng vid halv sex tror jag klockan var så med andra ord en mycket kul kväll!

På söndagen var jag måttligt sliten men ändå inte jätte bakfull eftersom jag la mig nästan nykter, skönt :D Tog bussen hem i tid så jag hann fira morsdag :) Käkade en välbehövlig brunch och hoppade in i duschen! Sen tog jag bilen bort till hembageriet, köpte tårta och en fin bukett rosor till mammsen :) Hon blev väldigt glad! På eftermiddagen cyklade jag bort till Anna-karin och Emanuel som var på helgbesök på vackra Öland :) Där var även farmor och farfar som blev uppvaktade av god mat, ångrade att jag inte kom dit hungrig ;) Farmor fick även en morsdag present av A-k. När tårtan dukades fram högg givetvis jag också in, den var god :) En stund senare dök även papps och Sofia upp. Söndagen avslutades sedan med en god laxrätt som mamma stod för och bums i säng redan klockan åtta! Var lite sliten som sagt ;)

Idag var det upp tidigast på länge som gällde, 7.30, då jag skulle åka in till min gamla gymnasieskola för att bli fotad av Sofia. Klockan nio var jag framme och vi fick tro det eller ej en del fina foton :) Foto session kommer strax. Vid elva mötte jag upp mamma så vi kunde ta bilen vidare in mot stan. Examen/student present var vårt mission och jag lyckades klara av alla presenter så nu är jag dryga tusenlappen fattigare men det får vara värt eftersom jag tycker om mina vänner så mycket :) Runt fem tiden var vi äntligen hemma igen och jag fick äran att gå ut med hunden innan det blev dags för lite pannkaks middag. Nu blir det snart nana och imorgon hoppas jag på att få chansen att bättra på min bränna lite :)

Pusss till er

27maj

Nu var det en vecka sedan jag uppdaterade. Anledningen är att jag har haft fin besök från Göteborg här i fyra dagar. Finbesöket var fröken Filippa Wagner. Det var mycket trevligt!

På måndagen blev det lite rundvandring på Kalmar slott, mycket spännande. Sen tog vi bilen över till Öland, visade henne runt i huset. Därefter bestämde vi oss för att ta en cykeltur upp till Ö&B för att kolla på tält till Peace and Love. Blev en trevlig men ack så blåsig cykeltur. När vi väl kom fram så visade det sig att dom inte fått in några tält än så vi köpte godis istället. Cykelturen tillbaka blev ännu mer blåsig, till och med så blåsig att vi fick leda cyklarna. Ja, Filippa fick allt se att Öland stämde in på mottot solen och vindarnas ö. Vi avslutade kvällen med att kolla på Slumdog millionare. En bra filmrulle!

På tisdagen hade vi velat paddla men vinden tillät inte riktigt så blev en dag på stan i Kalmar istället. Där hittade jag lite för mycket fint! Filippa hittade en jätte fin vit skjorta. Det blev hela 5timmar på stan så inte konstigt att vi var trötta efter det. Så det blev till att ta bussen hem vid 5tiden och sen avslutades kvällen med första Dirty dancing filmen för Filippa hade ju varit dålig och missat den filmen. Jag var ganska glad för det då jag gärna såg den igen :)

På onsdagen begav vi oss upp mot Borgholm. Det var lite halvtaskigt väder då men slapp regn. Först gick vi en blåsig tur i Borgholms "stad" och tog lite foton. Tanken var att sedan gå bort mot slottsruinen men vi litade inte riktigt på molnen så vi tog bilen och åkte dit istället. Vi möttes av en flock kor som gick lösa, Filippa blev facinerad. Vi bestämde oss för att skippa rundvandring i slottsruinen då man betalar 75:- för en tur bland ruiner. Istället åkte vi vidare till Solliden. Hungern börjar komma så vi käkar bland alla pensionärer på ett mysigt café. Jag var lite snål så blev en halv köttbulletallrik medan Filippa högg in på en halv god kycklingpaj. Därefter bestämde vi oss för att gå in till Sollidens parker. Det var mycket fint så det blev endel fina kort :) Filippa var även lite olaglig som klev in på gräsmattan då man inte fick, så tokigt! Vid fyra var vi hemma igen och satte igång med matlagningen. Vi var så duktiga och det blev ett lyckat resultat! Kvällen avslutade vi med att gå ut i Kalmar stad. Hade riktigt kul!

På torsdagen vaknade jag upp en aning bakfull och sliten. Filippa som hade varit nykter mådde som fina fisken. Klockan elva begav vi oss av hemåt något hungriga. Så det blev en rejäl frukost när vi kom hem! Vid tre var det dags att köra över till Kalmar för att lämna av Filippa vid tåget. Var lite tråkigt att säga hej då men vi ses ju igen om en månad och då blir det festival för hela slanten :D

Idag är det fredag och helgen har börjat! Fick mitt sommarschema i onsdags med och det ser bra ut :) Får vara ledig midsommarhelgen så jag kan följa med till skärgården i Västervik, kan bli trevligt! Blir inte jätte mycket jobb men är ganska skönt det :) Imorgon är det dags för beachparty på Vallen så utgång igen :) Det kommer nog att bli kul! Söndag är det morsdag så kanske gör vi något ihop i familjen :)

Pusssssss

Kanske synd att klaga..

Kom hem från Götlaborg i måndagskväll och blev redan på tisdagen rastlös..Jag måste börja jobba snart innan jag bokstavligt talat börjar klättra på väggarna!

Det som hänt sen sist som är värt att nämna är att jag var ute i onsdags och hade ritkigt kul :) Det har blivit höjdpunkterna i mina händelselösa veckor! Idag har jag legat ute i solen heeela dagen så nu är jag nöjd med färgen på framsidan och imon blir projektet att sola baksidan om vädret tillåter..Ja jag har blivigt lite solfixerad men jag älskar att vara brun, riktigt fint äré!

Om cirka en halvtimme ska jag in till Kalmar och hämta papps som har varit iväg i Stockholm (tror jag dte var). Sen blir det fredagsmys hemma i tv soffan! Sönt med en festfri helg kan jag känna :)

Tjillivippen

LOKA

När jag skulle ta tåget hem frön Göteborg igår så fick jag för mig att testa en ny smak på Loka nämligen med Vattenmelon och citron smak. Tänkte att jag älskar ju verkligen vattenmelon så det kan väll ändå inte misslyckas och så rätt jag hade! Riktigt god var den så den råder jag alla att testa. I övrigt så tycker jag att pressbyrån är sjukt dyr. Fick betala 67:- för en banan, en liten ostfralla, en manna frutti och en Loka. 67spänn! Jag kund eju lika väl köpt en riktig middag på Mcdonalds eller Subway istället, suck..

Sen har jag även kommit på att det är närmare 11stycken artister som jag vill se på Peace and Love:

Kings of Leon
Oskar Linnros
Timbuktu
Mustasch

Men framförallt så är det ju Kings of Leon som lockar :) Kommer bli grymt!

Puss tja

Bilder

Tillbaka på Öland

Har varit en väldigt händelserik och trevlig helg i Göteborg så det tackar jag alla för! Kommer en liten kort resumé av helgen:

Fredag den 13maj:
Ja jag hade alltså valt att åka tåg på en fredag den 13:e. Jag var beredd på att resan kunde gå hursom helst men det blev till min förvåning inte ens försenat. Så resan gick utan problem och klockan 20 var jag framme i den fina staden Göteborg. Mitt första mission blev att fixa spårvagnskort så jag gick till pressbyrån och fixade ett 3dagars kort för att sedan ta spårvagn 4 mot Mölndal. Runt halv nio var jag äntligen framme hos Anna-karin, där jag skulle bo :) Det blev kramar och lite snack innan jag plockade upp min vinare. Lite vin och mer snack blev det sen ringde Jessica, som också var påväg för en helg i Götet. Hon ville såklart få med mig ut och var redan ganska dragen. Hon hade ju till skillnad mot vissa andra förfestat i bilen påväg upp tillsammans med en rad grabbar. Super taggad var hon! Jag fortsatte dricka lite vin men blev nästan bara seg av det..Tillslut bestämmde jag mig för att strunta i Trädgårn (dit dom skulle). Istället blev det tack och go natt!

Lördag den 14maj: Jag vaknar klockan nio och är ganska hungrig. Går upp och gör iordning frukost till mig, Mr E och Anna-karin. Frukosten blir klar och jag väcker det sovande paret. Dom blir glatt överraskade när frukosten var fram dukad :) När klockan blir ca11 så ringer jag Jessica för att höra hur hon mådde och vad deras plan för dagen var. Jag möts av en riktigt bakfull tjej i andra luren! Då var jag glad att jag inte vart ute...Deras plan för dagen var att åka ut till Rörö där Oskar hade stuga. Jag fick följa med om jag ville men hade väldigt svårt för att bestämma mig. Tillslut struntade jag i att åka till ön! Ganska dåligt väder o så ville jag ut i Göteborg. Istället tog jag bussen in till stan med A-k och Mr E där Emanuel skulle köpa cykel. Undertiden gick jag och A-k längs hagagatan och kollade i massa mysiga butiker. Efter cykelköpet blev det en trevlig fika på ett mysigt fik :) Därefter fick jag bråttom till systemet då det stängde vid 3. Så vidare dit och sedan en heldel mera butikskikande. Jag blev lite stressad och tog spårvagnen tillbaka mot Mölndal. Det blev hoppa in i duschen och byta om till lite fest kläder. Sen blev det lite vin och en massa snack med A-k. Mycket trevligt! Vid sju tog jag spårvagnen bort till korsvägen där Madde mötte upp mig. Blev lite förfest med Madde, Tove och hennes Anton. Kul att träffa dom igen! Mycket uppskattat att dom bjöd på mat med!

Vid 23 tog vi oss in till stan. Efter mycket telefon snack och missförstond så mötte vi upp Rossan och några kompisar till honom. Sen tog det ytterligare ett tag innan vi bestämde oss för uteställe. Hamnade tillslut på The Queen, trångt ställe men kunde se finalen på Eurovision där Sverige kom 3:a :D Sen träffa vi Sara och Maja, trevligt. Dom tog oss till något skumt ställe där vi var ända gästerna. Trevligt ändå då vi var ett trevligt gäng :) Vid ett drog vi vidare igen till Nef, kul ställe. Kvällen slutade dock struligt! Rossan bär iväg med mig utanför utestället och ner för en backe där han tappar balansen och jag faller pladdask rätt på svansskotan, svin ont gjorde det! Och mina vita byxor var inte längre vita...Därefter slarvar han bort Maddes plånbok med alla kort! Efter mycket letande och arga miner så visar det sig att han haft den på sig hela tiden! Struligt värre! Vid fem på morgonen kunde jag äntligen krypa ner i soffan lite halvt invalido. Tack ändå för en kul och mycket händelserik kväll :D

Söndag den 15maj: Jag vaknar upp runt elva och kan knappt röra mig för att det värker i röven men jag lyckas tillslut ta mig upp. Halv tolv ringer jag Filippa och bestämmer att vi träffas klockan 13 i stan. Vi träffades och var extremt punktliga. Kom även på att vi inte hade sätts på cirka ett år, det var kul! Blev en hel del gående på stan och båda var super duper trötta. Vid halv tre ringde A-k efter att ha trampat 10mil på cykel, Hisingen runt. På eftermiddagen någon gång tog Filippa och jag spårvagnen mot Mölndal. Väl framme blev det pizza tajm, mums. Sen mätta och belåtna blev det lite småprat och sedan slocknade alla tre. Sov nästan två timmar. Filippa åkte hem, jag och A-k hyrde en halv kass film (due date) och sedan somnade vi.

Måndag den 16maj: Vaknar vid nio då alarmet går igång men orkar inte ta mig upp så ligger kvar till klockan blir elva och Filippa ringer. Vi tänkte egentligen ses men jag vaknade så sent och så skulle mitt tåg gå klockn 4. Blev istället lite telefon prat och sedan upp för att äta frulle. Någon timme senare kommer A-k hem från jobbet då hon var för trött efter cyklingen så hon fick ändå inget gjort. Istället drack vi lite kaffe och fikade på pressbyråns kanelbullar vilket var mys :) Vid tre bar det iväg mot centralstationen för mig för att sedan sätta mig på tåget mot kalmar vid fyra. Blev en bra helg men synd att den gick så fort!

Puss på er

Bakis torsdag..

Igår var det onsdag och utgång igen..Denna gång med overall! Fick låna en blå overall från högskolan så jag kunde gå in gratis på Volym ;) Man är ju smart! Funkade fint..Det var en riktigt bra kväll på Harrys :D Tackar alla för detta!

Idag torsdag är man ganska bakfull så man mår som förtjänat! Det blev en hamburgartallrik på 4kök med Anna till frukost/lunch. Gott var det! Sen tog jag bussen till Öland igen. Resten av dagen har gått åt till att boka tågbiljetter till Göteborg, tvättat, lagat mat och massa annat kul!

Imorgon far jag alltså till Götet :D Ska bli rikgit kul! Extra kul kommer det bli att få träffa Jessica och lite andra säsongare :) Kan bli en riktigt bra helg!

Nu blir det snart sängen..
Nattinatti

Mååndag - igen

Så var det måndag och ny vecka igen, tiden rinner iväg...

Idag var det ännu en varm och solig dag - kan ha varit årets varmaste dag hittills (om man räknar bort de sista dagarna i St Anton då det var närmare 28grader o sol)...Med andra ord var det solning på schemat även denna dag men innan dess så åkte jag o mammsen in till stan för att framkalla lite bilder. Dom skulle ha 600spänn för mina 290 bilder så jag valde att vänta...

Sen åkte vi över bron igen och in på Köpstan där jag fixade en ny husnyckel, 90:- hej då. Efter det blev det en sväng på H&M men på Köpstan är H&m värdelöst så fanns inte mycket att se. Kvantum var nästa stopp! I kön till kassan blev vi sugna på glass men till vår besvikenhet så hade dom bara Triumfglass så vi struntade i detta. När vi satte oss i bilen var det nästan så det rann i mungiporna på oss så sugna var vi på glass. Vi stannade därför på OK macken så jag kunde köpa en varsin Magnumglass! Då var vi nöjda och kunde åka vidare hem :)

Halv fem var jag på plats vid min step bräda och redo för ett steppass med Thomas. Denna gång satte jag nästan hela koreografin så svetten rann efter en timma kan jag säga. Därefter blev det buss och en skön promenad hemåt med musik i öronen :)

När jag kom hem möttes jag av en härlig doft nämligen grillat. Ska vi grilla idag igen tänkte jag men blev glatt överraskad. Blev grillad kyckling och klyftpotatis, mums!

Nu väntas inget speciellt. Blir lägga sig ganska tidigt eftersom farmor kommer och hämtar upp mig vid 10 så ska vi åka upp till norra Öland och cykla. Det ska bli mysigt att umgås med farmor, är inte ofta man gör det!

Anna och Robin har varit snälla och fixat en overall till mig så jag kommer in gratis på Volym på onsdag, gratis är bra. Skönt att inte behöva tänka på vad man ska ha för byxor heller ;)

Hurra för sol.. PUSS

Sooool!!

Idag var man allt bra seg efter en utgång som mestadels var väldigt lyckad! Min favorit var när Familjen spelade, riktigt bra men lite för packat med folk för att kunna njuta av musiken fullt ut. Dagens låt blir ialla fall Familjen med Det var jag. Riktigt bra låt måste jag säga!

Soligt var det ute denna dagen så därför har jag mestadels legat på terrassen och solat så nu är man ganska brun om magen :) Wiiiho!

Synd att klaga på denna da´!

Och vädret ska fortsätta vara fint och på fredag far jag till Göteborg, myyys :) Ett problem bara: Någon som kan var hundvakt fredag-söndag? Hör gärna av er! Då hela familjen åker iväg och farmor o farfar inte heller är hemma så har vi ingen som kan ta hand om vår snälla Figge!

Puss ♥

Fiina löördag

Idag är en varm, solig och fin dag :)

Jag har äntligen lyckats få över lite go musik till min Iphone. Tackar papps för att han har hittat ett bra program att få ner låtar med! Så snart ska jag ut i solen och plugga in hörlurarna i öronen med lite go musik.

Framåt eftermiddagen blir det grillning hemma och sedan in till stan för lite förfest innan det blir ut i dimman för att se Familjen spela live på Vallen :) Kan nog bli en lovande kväll!

Ha en bra lördagskväll!

Pusselipuss ♥

Enough..

Inte ens en månad har gått sen jag kom hem från St Anton men jag börjar redan klättra på väggarna. Imorse var hela familjen hemma o åt frukost tillsammans då kom samtalet upp: "Emelie du kanske borde söka något jobb så du har något att göra på dagarna fram tills du börjar jobba på Maxi". Hallå! Vart skulle jag kunna jobba någonstans i knappt två månader? Jag fick tillslut nog efter att föräldrarna ältat om att jag inte kan gå runt hemma om dagarna utan att göra något..så jag tog på mig träningskläderna och stack ut på en låååång power walk. Gjorde ett litet besök på Eriksöre camping, faktiskt en väldigt fin camping. Jag gick sen hem till Runsbäck och ner genom vitsippor skogen till havet. Det var stilla och vackert nere vid havet. Dit ska jag gå någon dag och fota tänkte jag. Sen gick jag vidare hem i raskt tempo...

Satte mig på trappen utanför dörren och fick plötsligt besök av Figge som kom glatt springandes.

Nu ska jag in i duschen och vid fem ska jag träffa Anna. Jobbigt att ingen har tid att ses på dagarna!

En riktigt bra låt är: Black eyed peas - Just can´t get enough

Puss tja ♥

Peace and love och de...

Idag är en bra dag för jag har fått tag i Ica Maxi och fick reda på att jag får ledigt den veckan som P&L är så ikväll ska jag och Filippa boka biljetter, wiiie :D Jag ska se Kings of leon och många fler, bada i lera, träffa säsongare och en massa annat folk, campa med Filippa, gå in i dimman OCH ha jävligt gøy!!

Över till verkligheten..ikväll blir det step igen, ooooh det är så skoj! Sen blir det förhoppningsvis boka biljetter och sen däcka i tv-soffan :)

Mer kärlek åt folket..Puss ♥

Mååndag och Tiisdag

Igår gjorde jag inte mycket för världen. Det som man kan kalla hyffsat vettigt med denna dagen var att jag äntligen fick tummen ur röven och tog bussen över till Kalmar för att träna ett step pass. Oj vad jag var glad över att jag åkte dit och rörde lite på fläsket. Så kul det var och Thomas rumpa är ju fin! Stegen satte sig ganska snabbt men sen var det en annan sak med minnet. Det var just när vi skulle sätta ihop alla block som det körde ihop sig i hjärnan för mig. Blandade ihop rörelserna helt men nästa gång då sätter jag det! På kvällen blev det tv-tittande med mammsen både Mamma byter bo och en unge i minuten. Två ganska intressanta program! Jag bokade även biobiljetter till Thor.

Så nu ikväll blir det Thor i 3D med Jonna på bio. Ska bli coolt att se en biofilm i 3D för någon gång ska man väll testa det också. Annars idag har jag åkt med mamma över till Lindö för att leta rätt på nycklarna som en viss donna slarvade bort på Valborg. Inga nycklar låg dock kvar så vi åkte vidare till polisen där det var kö såklart och där det fanns massa nycklar utom såklart våra. Det blev åka över bron igen, utan nycklar, och in på Ica Kvantum och handla mat. Nästa som händer är då bio kl.18:15, ser jag framemot!

Vi synes igen imorgon!

Pusspuss ♥

Back on track..

Jadu lilla bloggen här ekar det av tomhet...

MEN nu tänkte jag börja sysselsätta mig med lite blogg skrivande igen så får vi se hur länge det varar denna gång!

Jag är alltså tillbaka på den lilla ön Öland efter en lång men ack så fantastisk säsong i St Anton, Österrike. Det har verkligen varit 4 riktigt grymma månader och jag är fylld av så mycket minnen tillsammans med så många underbara människor. Nu har jag dock lämnat det lilla livet bakom mig och hamnat i vardagen i Småland men jag trivs bra med det också även om det kan bli tråkigt i vissa längder. Jag har ialla fall precis avklarat ett riktigt bra Valborg i Kalmar med mina närmaste goa vänner :) Det blev lite valet o kvalet vad jag skulle välja: Valborg i Lund med många av säsongarna och många, många fler eller Valborg i lilla Kalmar med de närmaste och några till. Tillslut trots att jag precis lyckats fixa sovplats i Lund så blev det Kalmar då jag åkte på lite sjukdom och kände för att vara snål. Jag är glad ändå då det blev en mycket, mycket bra dag/kväll/natt! Tackar alla inblandade för detta!

Det har gått tre veckor ganska exakt idag sen jag lämnade kära St Anton vilket har känts som en vecka så tiden går snabbt även hemma. Så att gå utan jobb i en månad till kommer nog inte vara så jobbigt trots allt, mest skönt. Friheten att göra lite vad man vill är riktigt skönt. Det ända sura är att pengarna bara minskar och minskar men jag ser framemot skattepengarna!

Idag började dagen med att jag vaknade upp i Annas soffa klockan åtta och redan då hade jag svårt att somna om och solen sken in genom fönstret men eftersom Anna och Robin är långsovare så försökte jag somna om. När klockan blev elva fick jag nog och gick upp för att göra mig iordning. Dom låg fortfarande och sov, då fick jag och Maria båda nog så vi gick in och väckte dom då blev det mer fart på dom. 13:20 tog jag bussen hem tillbaka till Öland. Det var soligt väder men burr, vad det blåste kallt! Senare på kvällen blev det grill med hela familjen för ovanlighetens skull, det var mys! Nu ska jag nattinana! Är fortfarande trött efter gårkvällens festligheter :)

Pusss o natti

emeliepagels

En blogg om allt och ingenting