December mörkret

Nu sitter jag här på mitt rum och kollar ut i mörkret igen. Jag har äntligen satt upp min julstjärna i fönstret så det blir lite julstämning även i rummet. I övrigt är nedervåningen i huset mer pyntad än någonsin. Mammsen har varit så duktig :) Nu är det bara snön som fattas......lite skönt är det att inte ha snö eftersom min enorma skidabstinens skulle bli ännu större!!!!! Varför skulle jag börja plugga till våren? Det är svårt när man vill två saker samtidigt, det funkar inte riktigt!

Nej men jag känner mig väldigt laddad på att äntligen börja plugga på riktigt. Lägenhetsletandet pågår fortfarande. Jag hann aldrig ringa karlskronahem så det får bli imorgon. Istället åkte jag med farmor in till staden. Vi strosade runt en stund och klockan 13 hade jag en fika date med Camilla. Lika trevligt som vanligt :) Jag käkade humus för första gången. Det var en intressant smakupplevelse men inget jag föredrar att testa igen men avokadon var god. Efter den stora fikan blev det dags för maskerad jakt. Camilla ska nämligen på julmaskerad på lördag. Jag tyckte förslaget julgran lät bäst. Hon hittade tillslut en jätte bra klädsel, dom som inte lyckas lista ut vad hon föreställer är lite smått tröga. Vid fyra bar det av hemåt igen med bussen.

När jag ska kliva av bussen ringer Anna-karin och har lite julklappshysteri. Jag försökte hjälpa henne så gott jag kunde. Väl hemma pågick en tomteverkstad, paketinslagning. Gud vad folk har julklappshysteri. Varför är det en sådan stor grej egentligen?

Lite senare ringde även Jonna så det blev nästan en timmes prat, värst vad tiden kan rinna iväg fort. Nu ska jag snart packa eller det har jag i stort sätt redan gjort..

PUSS hejs


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emeliepagels

En blogg om allt och ingenting

RSS 2.0